Bizonyára többen dörzsölik már a szemüket, hogy mi lehet az összefüggés a borsodi medve és a keresőoptimalizálás között, vagy tán megsütötte a cikk íróját a forró júniusi nap?

Mielőtt erre választ adnék értelmezzük a két fogalmat külön-külön, kezdjük a másodikkal, a keresőoptimalizálással.

A keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás egy tartalmi és technikai elemekkel tarkított összetett tevékenység, angol nevén Search Engine Optimization, rövidítve SEO. Célja, hogy az információt szolgáltató weboldal cikke, illetve tartalma minél előkelőbb helyen, lehetőleg a Google első helyén szerepeljen. Minél előkelőbb helyen van egy írás, annál nagyobb az esélye, hogy a látogató rákattint, elolvassa az írást, vagy vásárol a webshopban.

A keresőoptimalizálásnak csakis akkor van értelme, ha az adott témára legalább minimális számú havi keresést indítanak. A keresések számát több SEO analitikai eszközzel is tudjuk ellenőrizni, pl a Google AdWords kulcsszótervező is az egyik ilyen eszköz.

No de mi köze van a borsodi medvének mindehhez?

Medve borsodban és a keresőoptimalizálás

Medve Magyarországon…

Minden, és semmi.
Szóval kb. két hónappal ezelőtt (2018. április) látogattak át Szlovákiából az első barnamedvék. A borsodi lakosság félelmére vagy nagy örömére.

A hír hallatára ki óvatosságból, ki kíváncsiságból éhes lett az információra, és az emberek a Google keresőbe beírva próbálták nyomon követni a borsodi medvék vonulási útját. Így kezdett fellendülni pl. a „medve borsodban” és a ”medve Magyarországon” stb… kulcsszavakra a Google organikus keresés.

Az újságírók és a hírszerkesztők elkezdték ontani a tartalmakat az internetre, így a legjobban SEO-zott és a legérdekesebb, legolvasottabb cikkek elkezdtek versenyezni a Google kereső első helyéért.

A „medve borsodban” kulcsszóra 2018. május hónapban 40, a “medve Magyarországon”  kifejezésre pedig 1300 keresés volt. 2017 augusztusa előtt az első kulcsszóra nulla, az utóbbira pedig átlagosan 150-200 havi keresést indított az információéhes lakosság. Ez ugye attól függött, mennyire volt téma a medve borsodban, épp felbukkant, vagy talán visszavonult szundikálni.

A kíváncsiak a fenti videóban meg is nézhetik a borsodi, sajókeresztúri barna medvét, amint átvágtat a főtéren. Szóval amíg van barna medve borsodban, addig biztosan lesz rá keresés is.

No és hogy kerül ide a keresőoptimalizálás?

Keresőoptimalizálni csak olyan témára és olyan kulcsszóra érdemes, melyre a Google keresőben értékelhető mennyiségű keresést indítanak.

Hiába akart volna bárki, vagy akár ez az írás 2017. év augusztusa előtt a Google első oldalára, vagy első helyére kerülni, lehetetlen vállalkozás lett volna. Hiszen a „medve borsodban” történet akkoriban még gondolat szinten sem létezett, tehát akkortájt senkinek sem jutott eszébe erre a kulcsszóra rákeresni.

Következő írásomban megmutatom nektek, hogyan óvhat meg benneteket akár egy sikertelen online vállalkozás indításától a Google keresőoptimalizálás egyik talán legfontosabb tevékenysége a kulcsszókutatás.

A “medve nem játék” – mondják a székely atyafiak.
“A megfelelő keresőoptimalizálás profitot termel.” – vallom én.